Monday, October 19, 2009

Kuatkn aku

Assalamualaikum wbt..

Oh Tuhan kuatkan aku
Untuk lalui jalan hidup ini
Yang ku inginkan selalu ada dalam ridhoMu

Berikanlah petunjukMu
Agar diriku tak tersesat
Untuk menuju surga yang telah Kau janjikan

Reff:
Ampunkan diriku jika
Selama ini hanyalah berbuat dosa
Tak sanggup diriku bila
Di akhir hidupku menanggung siksaMu

Back to Reff:

Aku hambamu yang lemah, tak sempurna
Berlutut sujud dihadapMu


Best lagu ni.Klik disini..so bley try dgr dan hayati msg yang ingin disampaikn...

Perlunya ada pemisahan total antara al-hawa'(hawa nafsu) dan diri para daie..Pada sangkaan diri, mungkin sdh dibuang karat-karat itu. Namun syaitan itu tidak bisa membiarkan anak adam hidup bhgia dlm nur ilahi. Satu kisah mengenai Imam Ahmad ..Pada saat nafas-nafas terakhir beliau di dunia, disebutnya "belum lagi..belum lagi". Lalu ditanya oleh anaknya mengapa ayah berkata begitu?Lalu dijwb imam Ahmad, " Syaitan dtg padaku dan berkata engkau telah berjaya menghalang syaitan dari menggodamu. Dan aku menjawab belum lagi..belum lagi selagi aku tidak mati. Datangnya syaitan itu hanya utk membuatkan imam Ahmad bersetuju dgn kata-kata syaitan itu lalu secara tidak langsung menyebabkan imam Ahmad bisa mengiyakn apa yg dikatakn syaitan itu". Itu antara salah satu cara syaitan menggoda imam Ahmad. Lihatlah syaitan itu tidak pernah mengenal erti putus asa untuk menganggu anak adam.


p/s: Hati ini kembali berkarat setelah disangkakan sudah berjaya dibersihkn dan dibuang titik-ttitik hitam itu. Oleh itu, perlunya ada sistem pembersihan hati yang konsisten agar hati yang sering kembali tercalit noda-noda itu boleh dibersihkan sentiasa..

-Aku mohon agung kudratMu wahai Tuhan Yang Satu, segalanya dariMu-(Langkah tercipta, UNIC).

Ayuh sama-sama mujahadah


Wallahualam..



2 comments:

HbO said...

sangat setuju.. yok kita terus mujahadah!

Dr. Amiera Asli said...

sis! hehe..