Tuesday, March 23, 2010

Lajunya dia

Assalamualaikum wbt..

"Huh..tercungap-cungap nafas.Mana mungkin saya berjaya mengejarnya.Kalau berjaya mengejarnya pun selang beberapa ketika dia kembali pergi. Kemudian harusnya bagaimana?.Saya perlu rajin mengejar dan jangan berputus asa. Rasanya proses kejar mengejar ini akan berterusan sampai ke akhir hayat saya"

Kejar apa ni??

Daripada Abu Musa, daripada Nabi s.a.w , sabdanya : “ Jagalah Al-Quran ! , demi Tuhan yang diriku berada di dalam kekuasaannya , sesungguhnya Al-Quran itu lebih cepat lari meninggalkan kita daripada seekor unta yang terlepas daripada tali penambatnya “ ( Hadis diriwayatkan oleh Imam Al-Bukhari di dalam sahihnya , Kitab Fadhoil Quran :: 4645 . Diriwayatkan juga yang seumpamanya oleh Imam Muslim, Imam At-Tirmidzie & Imam Ahmad ( rahimahumulLah )

Segala hafalan ayat-ayat Quran itu, kalau tidak selalu ditasmik berulang-ulangkali pasti lekas hilang dari ingatan..Jika tidak hilangpun, pasti akan terlupa sepatah dua ayat.

"Semoga dia sentiasa bersama saya..=)


Wallahualam

3 comments:

izyanhamizah said...

kakak amirah ni, tgh2 sibuk pn smpat lg update blog. bgus2.

nurilahi said...
This comment has been removed by a blog administrator.
nurilahi said...

to izyanhamizah: haip..kakak logistik ni, tgh2 sibuk pun sempat lg baca blog ye..bgus2..release tension ukhti, update la blog..=)..quotation of the day.."How can I know what I think until I see what I write (E.M. Foster)..=)..nice one rite..