Thursday, May 15, 2008

Berhijablah kamu wahai sayangku...



Salam alayk...subhanAllah.alhamdulillah..lailahaillallah...menarik sungguh usrah pada malam ini..walaupun ianya hanya sekadar membaca mathurat, yassin dan sedikit perkongsian ilmu daripada semua orang, ia tetap sesuatu yang bermanfaat. Usrah mlm ni la yang paling best..sangat menyentuh hati..kat sini, kitorg ada giliran untuk memberi tazkirah..so, malam ni, jatuh pada giliran seorang kakak senior ni.Apa yang dia sampaikn sgt menarik dan itu saya rasakan adalah pengisian yang paling ikhlas dari dia kerana itu merupakan pengalamannya sendiri.Senior saya tu menceritakan bagaimana dia di zaman jahiliyahnya dulu hingga sinar hidayah memancar dalam dirinya. Dia menceritakan bagaimana dirinya dulu sehingga sekarang sudah memakai tudung. mungkin kalian menganggap itu hanya cerita biasa kerana ramai juga yang sering menceritakan pengalaman sendiri. Tapi, apa yang paling saya kagumi pada kakak senior saya ni ialah betapa dia berazam untuk bercerita pada orang lain agar semua berubah..agar semua orang menyedari perintah Allah yang satu ini. Kagum saya pada akak.. :)..As the introduction to her tazkirah, she showed us a video where i would be very pleased if all of you can watch it. It is an interesting video to be watched by all especially muslimah..




So, how was it??nice huh..sudah terang lagi bersuluh wahai sayangku as it is stated in the Quran that every muslimah is compulsory to wear hijab. ni, satu lagi video yang menunjukkan perangai syaitan yang sebenar..mcmane syaitan-syaitan ni menghasut kita-kita ni untuk mengikut mereka.



Kuatkan hatimu wahai muslimah kerana hasutan-hasutan itu tidak akan lekang dari kita untuk selama-lamanya..Thanks kak aini..InsyaAllah..dengan sedikit perkongsian dari akak, ramai yang akan terkesan sesuatu di hatinya..Semoga Allah memberi ganjaran yang setimpal untuk usaha akak..amin..Ini sedikit kata-kata untuk akak...


Sabda Rasulullah SAW: "Andaikata Allah memberikan hidayah kepada seseorang hasil dari usahamu, maka itu adalah lebih baik bagimu daripada seluruh dunia dan segala isinya"

Wallahualam...

No comments: